Thursday 10 December 2015

Idea Susunatur: Drawer Tudung


salam & hye..
bertemu lagi.. hihi  (^____^)
hari ni aku nak bersiaran pasal tudung
bukan cara pakai tudung
tapi cara simpan tudung
cara aku!
jommm cekidouttt~



bermula alkisah.......
dulu2 aku simpan tudung dalam box ini
sumbat asal boleh
awal2 je teratur..masuk minggu ke-2 huru-hara kejadian
tak caya?
tengok bawah!



ni rupa bila bukak penutup
haru-biru-kelabu-ungu. eh?
paling haru bila isi perut box terlalu banyak sampai patah pemegang sebelah
macam mana boleh patah?
biar aku sorang je yg imagine
hahah!



2-3 bulan lepas masa beli groceries kat tesco, aku ternampak drawer ni
terus terberkenan
dan terus terbeli
price shows kat tag RM20++
tapi masa scan kat cashier cuma rm17.++
rezekiiii......


tunggu free time, aku sorting semua tudung yang ada
yang dah lama & memang tak pakai aku letgo jer
yang dah buruk sangat aku buang
tinggal yang betul2 pakai jer


lepas sorting.....
tak banyak rupanya koleksi tudung aku
molek jer muat semua koleksi tudung dalam drawer tu..
nasib aku bukan penggila tudung
jomm intai apa yang ada....



bahagian drawer paling atas aku susunkan semua koleksi instant awning
tak banyak dan bukan jugak jenis awning yg perlukan proper jagaan
sebab bukan awning keras
half-hard jer 
so bole laaa dihimpit2 sket
tak perlu risau awning akan rosak
aku susun style biasa..... menegak
senang nak nampak
senang nak ambik
senang nak susun
senang nak urus



drawer tengah koleksi tudung2 bawal @ empat segi
cara susun sama
nampak jelas kan setiap warna tudung yg ada?
*senyum



drawer paling bawah koleksi tudung2 instant zaman2 bebudak sekarang
dua muka... sarung lilit.. lilit belit2..
apaper tah lagi
tak banyak koleksi
saja2 nak up-to-date sikit
kebiasaan aku lebih selesa sarung tudung bawal @ empat segi ajer...



buat masa ni belum ada tempat strategik untuk letak drawer ni
lokasi sekarang di bilik no. 2
bersekali dgn almari baju & rak mainan anak2
tunggu aku siapkan susunatur almari baju-bajan aku & incik asben kat bilik no. 1
dah setel baru aku alihkan drawer ni ke sana
buat masa ni biar jer kat sini dulu
selagi tak mengganggu laluan trafik




ok, tu jer kisah tudung
sekian
babaiii!






4 comments:

  1. ayoo, link blog awak tak ada dlm list blog saya? rasa mcm dah save..
    patut la selalu ketinggalan.
    tp skg dh save..
    tak nak missed lg..

    boleh ye, simpan tudung dlm drawer tu.. rajinnya lipat..
    muat plak tu, saiz A4 kan...saya pun beli kaler hijau sebijik camni, tp thn lepas..
    selalu hjg thn, ada sales utk Back2School, dapt la murah drawer ni.. sy beli rm15++ masa tu, xda GST lg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rm15? waaa lagi murah tu! ha-ah lebar & panjang dia saiz A4 tp agak tinggi. tu yg bole muat. lg pun nasib baik laaa tudung x banyak mana. huhu

      Delete
  2. Nak tanya macamana nak stop loan asb ?

    ReplyDelete
  3. Nak tanya macamana nak stop loan asb ?

    ReplyDelete