Thursday, 22 October 2015

Bilik No. 3: 3rd Revealed!

salam & hye..


lamaaaaaaaa blog ni terabai
sama lama terabainya rumah aku
agagagagagaaaa...

dalam ekonomi yg tak menentu sekarang,
aku makin busy
tuntutan desakan hidup
demi sesuap nasi
aisehh...ayat skema mari!

lama tak update pasal susunatur
ada je yang disusun-bertabur-diatur-berselerak-dikemas-berkecah kat rumah tu
standard ada anak2 kecik

untuk arini aku nak citer sket pasal susunatur bilik no. 3 yang baru.
alaahhhh bilik no. 3 tu....
yang jadi stor tu...
jadik bilik tetamu jugak tu......
boleh belek SINI dan SINI jugak kalau tak ingat

bilik ni dah ntah bape kali dah aku susun-ubah-sepah-susun balik-ubah balik-sepah balik
fungsi bilik pun dah aku tambah sikit
kalau dulu jadi pusat simpan barang2 merangkap bilik tetamu
tapi sejak ada baby ni aku tambah fungsinya lagi satu
maka bilik ni dah ada 3 fungsi

i.   - bilik simpan barang @ stor
ii.  - merangkap bilik tetamu
iii. - merangkap bilik iron


so far macam ni laa keadaan susunatur bilik ni yang sekarang...



bilik no. 3: tempat simpan barang



bilik no. 3: bilik tetamu



bilik no. 3: bilik iron



tak menjadik masalah pun utk combinekan bilik tetamu dgn stor barang
terutama bagi rumah yg kecik & ruang bilik terhad 
asalkan barang2 disusun kemas
dan sentiasa pastikan bilik bersih & bebas dari habuk
lagipun tetamu bukan tiap hari ada
ye tak?

aku sengaja tambah fungsi bilik ni supaya aku boleh masuk bilik ni dgn lebih kerap
jadi bilik ni tak terabai langsung
walaupun takde tetamu
tiap2 hari mmg kitorang akan masuk bilik ni
tu yang aku nak
sebab ada ustaz pesan....
"jangan biarkan ada satu pun ruang dalam rumah yang dibiarkan sepi (cth: ruang stor)
sebab tiap yang kosong tu akan ada 'penghuni' menumpanginya.."

sejauh mana kebenaran, wallahualam...
hanya Yang Esa maha mengetahui..


ok babai!



5 comments:

  1. Haah la..kalau susun kemas memang ok sgt. Blh jgk buat tidur ruang ni klu ada tetamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn....tetamu pun sekali sekala je ada..

      Delete
  2. Haah la..kalau susun kemas memang ok sgt. Blh jgk buat tidur ruang ni klu ada tetamu.

    ReplyDelete
  3. yeh akhirnya dah update blog!!!

    ok je byk fungsi pun.. tetamu pun faham, dah umah kite ada 3 bilik je, nak buat camna kan...
    umh nabilah pun tak ada stor.. terpaksa juga himpun brg2 dlm bilik tidur...sobsobsob...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita serupaaaa...lalalalalllaaa. hihi

      Delete