Tuesday 9 August 2016

Ofis Baru & Idea Deko


salam & hye...

alhamdulillah dah pun di minggu ke-2 kat opis baru.

persekitaran baru.
kawan2 baru.
tempat duduk baru.
skop keje baru.
tanggungjawab baru.
serba-serbi baru.

so far aku ok jer kat sini.. (^__^)



full view.

ni laa tempat duduk baru aku.
baru yang aku maksudkan ialah ''aku baru nampak''.
bukan baru yang betul2 baru dari kedai tu.
cuma pc & kosi jer yang baru.
huhiii... :p
kat dinding blakang tu korang takyah nak fefeeling peta dunia sgt la ehh..
tu bekas hasil2 seni orang lama yang dok tempat ni dulu
keliling dinding kot ada hasil seni dia..
pfffttt!



hasil seni dinding tepi pc.



hasil seni dinding blakang kosi



 full view dinding kanan



full view dinding kiri



 view meja



keliling dinding tempat aku ni penuh dgn kesan2 hasil seni tak siap. agak sakit mata la jugak nak nengok. paling sadis, dlm minggu pertama aku, tiap org yang datang kat meja aku mesti cakap soh touch-up sket dinding. boss pun tak terkecuali. sadis! baru 1st week kot... kasik pelan2 sket arr kayuh bab deko2 tempat duduk ni.. untuk bulan 1st nih kita kasik hadam skop keje dulu kot. ye dok?

memang ada plan laa sket2 nak deko tempat ni. bukan major laa... macam dorang cakap, deko sket2 kasik berseri. aku plan nak tampal wallpaper melintang betul2 kat tengah2 dinding untuk semua area ni. kebetulan hasil seni yang ada ni sume memang ada kat area tengah dinding je. kira nasib baik laa tu.. senang sket dapat idea nak cover caner. corak wallpaper masih dalam pertimbangan lagi. kat certain dinding nak letak frame zikir or Allah Muhammad. DIY yang simple2 jer kot. jimat & senang nak gantung. tampal double tape 3M je. takyah nak pikir nak mintak tolong sape nak mendrill bagai tu. letak pasu bunga comey2 sket atas meja buat tambah seri. tambah lagi frame gambo family.

nengoklah caner nanti. kang kalo dah jadik plan ni, aku share kat korang ekk.. skang ni apa pun tader lagi. nak beriya sgt awal2 ni masih malu2 meow lagik. hahah! almaklumlah... kita ni orang baru kann.. masih dalam probation period lak tu. nam bulan weyh probation! pitam jap.

k lah, saje jer kasik bebel sket. macam dah lama jek nyepi blog ni.

tu je.
tata!





2 comments:

  1. amboi dahsyat org lama tu, mengamuk sakan di dinding, hehehe..
    apa boleh buat, hari2 tengok, terpaksa la buat sesuatu, klu x sakit mata, kot..

    ReplyDelete
  2. Seronoknya...
    Teringin rasanya nak bekerja semula.. tapi apakan daya...

    Deco jangan tak deco..
    Nak tunggu hasil deco-deco ofis ni camne nanti...

    ReplyDelete