Sunday 4 December 2016

Sticker Wallpaper Penyelamat Suasana


salam & hye..

lamaaaaaa tak bersiaran. bila dah lama sangat stop memang cenggini la jadinya. nak mula balik tu memang berchenta. actually, sikit sebanyak tu ada laa jugak projek kecik2 yang dibuat tapi macam aku kata tadi laa.. nak mula menaip buat entry semula bila dah lama tak buat memang lemauuuu..

so, mana nak mula ni?

aku share sket pasal deko kat meja kerja aku ni la dulu kot ekk.. ingat lagi aku penah share pasal dinding kat tempat duduk aku yang banyak kesan tampal2 dulu? tak ingat? tak pe...tak penting pun. bole jer click SINI kalau nak review balik entry tu. projek ni ada dah sebulan la kot aku buat. punya laa lama entry terperam. huhi.. :p

so as solution nak cover dinding yang nampak huduh yang aku penah share dulu, aku just tampal jer dengan wallpaper kaison. kan aku penah bagitau kan yang kaison dah bukak kat JB ni so gigih laaa hangkut tok laki dgn anak2 ke sana. dia punya crowded laa kan kat AEON Tebrau tu masya-Allah.. tok laki dah merungut2 dah. mintak hampun ye cik abang.. hamba tak tau tahap crowded tempat tu cenggitu sekali. dah almost 5 tawun kot tak ke sana. nanti2 kalo dah siap IKEA kat situ aku tatau laa nak describe camane dia punya serabut tu nanti. pegi sana aritu semata2 nak beli seketoi wallpaper ni jer..

jom laa nengok cemana hasilnya ni..


SEBELUM


SELEPAS
dinding belah kanan aku. sebelah dengan pc.





SEBELUM


SELEPAS
dinding belakang aku. dinding kat belakang tu yang paling teruk tahap kehuduhannya. actually still nampak lagi laa kesan2 tampalan tu cuma kurang sket la kot berbanding dulu. memula aku ingat nak pasang dua layer dengan yang part bawah tu tapi takut nanti ruang ni nampak makin kecik dan sempit. jadi aku biarkan jer camtu. bole laa kan.. tak laa sakit sangat mata ni menengok..





SEBELUM


SELEPAS
ni dinding belah kiri.



ni zoom-in corak wallpaper yang aku pilih. dari jauh nampak hitam plain jer.. actually wallpaper ni bercorak. aku pilih yang simple jer sebab nak bagi nampak korporat sket laa... warna pun pilih warna selamat jer.. hitam. lagipun dah plan nak gantung frame sket kat area wallpaper ni. sebab tu aku pilih warna hitam. senang nak matchkan dengan apa2 deko nanti. tapi tah bila tawun nak deko tu tak tau laa.. tengok laa tahap rajin aku cemane nanti.



ni kat satu sudut atas meja. nampak sepah sebab makyong tengah kemaruk nak makan. so meja memang penuh dgn bekas2 / botol2 makanan jer laa buat masa nih. hahah!



ni sudut bersebelahan dengan sudut yang tadi. 



buat masa ni, ni jer laa dulu deko yang ada. aku dah lama plan nak gantung frame DIY kufi aku tu tapi tak terbuat2 sampai skang. padahal bukan susah mana pun. tinggal print masuk dalam frame pastu gantung. tah nape tak dibuat2 lagi aku pun tak faham. adakah sindrom ibu mengadung? hihi.. :p




k la, tu jer nak share untuk kali ni.
lenkali aku share lagi keh.
babai!



No comments:

Post a Comment