Tuesday 18 February 2014

DIY projek : mengurus kitchen utensil


skang ni every wiken yang tak balik kampung memang la dihabiskan dengan keje susun atur rumah saje.
ntah dari mana tah datang semangat nak mendeko2 rumah.
dah jadik macam hobi pulak.
hiihuuhiiii...
kalo pegi memana kedai or pasaraya pun mesti mata nak melilau carik barang2 yang bole dibuat DIY.
kalo nampak something kat kedai mesti otak corner ke lain.
let say; nampak pasu je pun.
tapi bole la pulak otak pk nak jadikan pasu tu tempat letak 12-kaler LUNA Ammar.
ada ke patut?
ni la kalo kata otak dah terlebih kreatif..
mihhmihhhhmihhhh...

okey la, malas nak membebel panjang2, ni projek DIY wiken baru ni.
projek kecil2an jer.
siap kena gelak kena komen lagik dengan incik asben masa memula tu.
tak kesah la..
ku tulikan jer telinga.
end up, bila dah siap & tunjuk hasil kat asben.
beliau senyap.
setuju ler tuuuuu...... :p


keadaan sebelum. Ya Rabbi...tak rupa laci simpan utensil dah. dengan sumbat asal boleh. dengan habuk-debu segala. huhu...kan da kata aku b4 this memang asal bole. mana dannnn jerr buat..

ni ruang utensil sedia ada kat KC (kitchen cabinet). memang dpt free masa buat KC dulu. tapi tak suka tempat ni sbb byk makan space laci kabinet. pastu tak muat nak masuk sudip saiz panjang. macam kat atas tuuu...


ni proses keje2 DIY berlangsung. guna kertas-apa-ke-nama-dia. aku tak sure la nama kertas? board? ni. tapi ada jual la kat kedai2 stationary. asben cakap ada byk kaler tp aritu masa kat jusco aku nampak kaler putih je. ke mata aku ni mmg tak nampak dah kaler lain selain putih? yerr aku beli kat jusco bahagian stationary. ada 2 saiz. aku beli saiz ala2 kertas A3. RM4.50 kot kalo x silap. lupa dah. potong2 then tampat2 ikut saiz yang aku nak dan ni hasil 'bantuan' Ammar, habis bersepah satu rumah. huhu... :p



memula keluarkan dulu semua barang2 termasuk papan (eh papan ke panggil dia?) utensil sedia ada tu. kosongkan laci & lap habuk2 yang ada sampai berkilat.



then, ambik satu wrapping paper. ikut suka la nak corak pape pun. tak kesah. aku ske corak yang tak serabut & kaler yang ceria & nampak ruang besar. macam corak ni.. 12-kaler LUNA gitu.. mihhmihhhmiihhh... =) lapik laaa laci tu...



lepas dah lapik, amik kertas? board? DIY tadi then masukkan dalam laci. sorry lupa nak ambik gambo board DIY ni b4 masuk laci. eksaited nak kemas kononnyer...




taaaadaaaaaaaa....... lagi kemas & teratur. yang penting sudip yang panjang2 dah bole muat dah & ruang makin besar dengan board DIY ni. misi tercapai... yeaaaaa!!! =)



ekceli, aku teruja dengan cara susun-atur kat SINI. tu yang terus dapat ilham tu. TINGGGG!!!.. =)

k lah, bye..




No comments:

Post a Comment