Monday 24 February 2014

Plan Lain Jadik Lain.... Aiseyyy


haha... yeye jer la plan nak kemas itu ini segala.
last2 lain yang dibuek ehhh...
ape pun tabole laaa...
nampak sangat byk beno nak di kemasnyer kat rumah ni.
syyhhhhhh takpe..pelan2 kayuh.. =)


kalo ikut plan memang nak kemas segala periuk-kuali-belanga tu.
tapi still fikir ke-praktikal-an susunatur yang baru tu nanti.
sebab item 2-3-4 yang di-plan dalam entry INI berkait antara satu sama lain.
dan memang melibatkan rombakan yang besar.
that's why still dalam pertimbangan even pada awalnya macam dah confirm.
aku ni bukan apa..
kang kalo tak praktikal, aku jugak yang nak memunggah balik semua.
dan aku jugak la yang nak kena hadap sorang2 semua tu.
maleh teman oooiiiii nak buek kojo 4-5 kali.
lagi satu sebab, ada satu benda lagi yang still tak dapat nak dibeli.
bekas macam ni haaa...

[sumber gugel]


aku tengah mencarik bekas / bakul putih or apa2 kaler laaa yang macam buat isi sayur kat atas ni.
lebih kurang camni la rupa dia bekas yang aku nak tu.
selalu org buat letak sayur2 kat kedai2.

sebab apa aku carik bekas ni?
sebab aku nak buat simpan segala tupperware / tipuware kat dlm KC.
lebih kemas dan praktikal aku rasa.
tu jugak la antara sebab projek wiken aku baru ni tertangguh.
tanak la buat keje halfway pastu pening sendirik...

disebabkan hujung minggu aku habis dengan meround kedai2 serbaneka / kedai RM2 / kedai-- 
macam2 kedai la aku pegi dah tanpa hasil yang aku nak
maka aku pujuk hati dengan beli bekas ni.


[sumber gugel jugak. terlupa snap gambar. eksaited nak berkomeh oiii =)]


terjumpa bekas camni masa pegi kedai serbaneka
tak penah masuk pun kedai tu.
sekali masuk wahhhhhh heaven nyer......
macam2 bekas with macam2 saiz ada.
aku rembat yang macam ni 3 bijik.
takde tulis harga tp aku gamblekan ajer.
dah berkenan katakan.....
bila tanya kat kaunter, RM2 je seketul.
perhhhh murah ya amattt!!!
aku beli 3 bijik dulu buat try.
kalo ok bole beli lagi lenkali.
hehe...

so, apa aku buat dengan bekas ni?
jeng jeng jeng.......



ni keadaan peti ais sebelum kehadiran bekas yang aku beli tu..



dan ni gambar selepas kehadiran beliau. nampak tak tiga ketul bekas bertutup kuning striking tu? haaaa....tu la dia bekas yang aku maksudkan. saiz dia ngam2 panjang sampai belakang peti ais. lebih praktikal dari guna bekas pendek2 yang mana aku selalu terlupa dengan barang2 yang tersimpan jauh kat belakang.




dah alang2 kemas, aku kemas skali pintu peti ais tu.



dan jadila macam ni..... =)


k tu je aktiviti susunatur hujung minggu tadi.
bai.... =)


No comments:

Post a Comment