Friday 3 October 2014

DIY : Tempat Simpanan Diaper Anak


salam & hye..
sehari dua ni aku ada buat projek kecil2an..
saja sukasuka buang masa kata orang
kikikiiii...




 projek aku kali ni guna 2 ketul kotak saiz A4 ni. 
kotak ambik dari opis jer.
apa projek aku kali ni?
jom scroll.....











scroll...















scroll lagi..














scroll lagi sket....




















sket lagi..nak sampai dah tu




























okeh!



 taaaadaaaaaaa!!!!

ni la dia. projek kecil2an.
DIY tempat simpan diaper anak /anakanak aku.
just guna kotak A4, wrapping paper & silotep.
bungkus2 ikut sukati.
siap!

mihmihhhmihhhh....

owhh lupa..sticker label tu aku buat sendiri jer. guna microsoft word jer. aku takde template canggih-manggih ni. kalo ada pun tak reti nak guna. lepas buat aku pegi hantar printing kat kedai guna glossy sticker paper. simple..



 meh zoom sket belah dalam.
ni bahagian dalam. aku balut gak bahagian dalam ni.
sebab apa? sebab nak bagi diri sendiri confident dengan tahap ke-hygiene-an kotak ni.
yang bahagian dalam ni aku just guna sticker paper jer.
ada lebihan masa buat projek-susunatur-4-penjuru dulu.
boleyy laaa....



ni keadaan bila dah susun pampers ammar.
aku main sumbat2 je ni.
tak susun proper.
saja buat test2.
nanti balik keje kang aku betulkan balik.
hehe....

(^____^)




actually ada jer jual diaper stacker yang jenis kain tu.
macam2 design ada.
yang dapat free masa beli drypers dulu pun ada banyak kat umah.
tapi aku macam tak bape berkenan konsep gantung2 ni.
macam semak mata semak rumah semak bilik semak samun jer rasa.
kalo masuk dalam kotak gini nampak kemas tersusun la sket.
al-maklum rumah kecik.
setiap ruang nak kena share fungsi.
jadi kena manfaatkan sebaiknya.
if not, memang harubiru la kejadian.
cukup dah laa kot 3 tawun pertama idup dengan rumah yang macam kena tsunami.
kesian kat incik asben....
nak jugak dia nengok umah nampak kemas - lawa.
skang2 ni pun nampak aku balut2 kotak depan dia, dia dah tak tanya pape dah.
buat tak reti jer...
kalo dulu bising kata aku buat sampah menuhkan rumah jer dgn kotak2 ni semua.
skang dah nampak hasil, alhamdulillah laaa...
sendirik pun hepi jer nak dok umah.
takdelaaa asyik nak dok melepak umah mentua jer...
sebab umah MIL lawooooo...
kikikikiiii...


k la, babai~


No comments:

Post a Comment