Monday 27 October 2014

Random: Packing Keperluan Ke Hospital Bersalin



37 weeks.
only 2 or 3 weeks more to go.
sereeeeemmmmmmmmm...


dah takde buat susunatur apa sangat kat rumah buat masa ni.
cuma kemas2 sket2 barang2 harian jer.
incik asben pun dah tak kasi buat keje berat2 sangat.
sebab masa pegi scan 35w aritu doktor cakap baby dah turun sgt.
takut terbersalin awal sgt jer.
masa Ammar dulu awal 5 hari.
yang ni doktor jangka dlm early Nov.
means awal 10-12 hari dari due date.
okkkk-owwwwww...
tambah sereeeemmmmmmmmmm...


so, untuk arini just nak share senarai keperluan yang penting untuk ke hospital.
let's cekidout...~



 ni senarai yang penting. untuk ibu dan bayi. benda yang perlu ada laa nak senang kata. aku malas nak tulis2 so kopipes jer dari internet. 



ni antara barang yang aku dah sediakan untuk diri sendiri. since pegi keje drive sendiri so kena la sediakan awal (padahal dah quite lambat ni sebenonyer. huhu.. (^__^)). dari kiri sekali t-shirt short sleeve 2 helai, sebelah dia long sleeve pun 2 helai, bawah nun tuala mandi selai, stoken, panties & bra (takde dalam gambar) secukupnya, sebelah lagi kain batik 4 helai. then, ada peralatan mandi (tak complete. sabun mandi & ubat gigi lupa beli. sikat pun lupa. hehe..). kanan sekali maternity pad secukupnya & beg.


barang2 ni semua dah siap pack dah.


kalau ikut senarai kat atas tu, ada keperluan yg kurang / aku belum packing / memang tak akan bawak. barang yang belum dipack ialah makanan / minuman, beg plastik, pad biasa & sweater. selipar & nursing pad mungkin memang takkan bawak kot since aku memang hari2 biasa pun pakai selipar je. bole jer guna buat masuk tandas. so macam tak perlu nak bawak banyak2.


buku merah & IC aku tak masuk dalam beg ni since still guna untuk check-up mingguan. 2 item tu aku masuk dalam handbag jer..



ni pulak keperluan untuk bayi. barang2 bayi bawak yang basic je la. set baju 4 helai, napkin 2 helai, kain bedung 2 helai, barut secukupnya, selimut selai, tuala mandi 2 helai, tuala kecik 2 helai, mitten & booties secukupnya, topi/hood selai, diaper & wet tissue secukupnya, set mandian + minyak telon/minyak yuyee & beg.


keperluan untuk bayi dah complete rasanya.



sooooo, ni barang2 yang dah siap dipacking. dan dah selamat pun disumbat dalam bonet keta. 

beg ibu dengan bayi diasingkan sebab in-case bayi kena asingkan dari ibu (harap2 tak laaa) nanti atas kes2 tertentu.




now kita standby jer laa bila encik / cik bayi ni nak keluar yekkk...
doakan saya selamat bersalin.
doakan saya dan baby selamat.
doakan dipermudahkan urusan saya bersalin dan urusan2 lain sebelum dan selepasnya.
aminnnnnn~


mohon maaf andai ada tersilap kata / terguris rasa / terkasar bahasa dalam post2 saya sebelum2 ni.
peace yowww!!



(^___________^)




No comments:

Post a Comment