Tuesday 2 September 2014

Projek Susunatur Mega Sebelum Bersalin.. (^__^)


hye hye hye...
semalam genap usia kandungan 29 minggu.
tinggal baki lebih kurang 10 minggu untuk due.
alhamdulillah...baby makin aktif.
sama aktif dengan maknya yang tengah gila menyusun atur barang2 kat rumah.
hiiihuuhiii.... (^__^)


aku tak tau lah kenapa kan.
even dah nak masuk 8 bulan pregnant pun aku still tak buat apaper preparation untuk bersalin.
kat dalam kepala ni asyik dok fikir nak mengemas jek.
nape eh?
kompius aku.


skang ni aku tengah dalam mood buat rombakan besar untuk dua bijik bilik kat rumah aku ni.
owh lupa nak kasitau.
rumah aku ni jenis rumah teres setingkat with 3 bedrooms.
aicehh tetiba terselit pulak cakap omputeh.
kikikiii...
bilik 1 (masterbed), bilik 2 dan bilik 3.
so buat masa sekarang ni fokus susunatur aku kat bilik no. 2 dan 3.


buat masa ni teaser la dulu ek.
tapi teaser keadaan sebelum laaa...
untuk dua2 bilik tu...
yang pada aku sangat2 laaaa disaster!
meh nengok 2 ketul gambar kat bawah kalo tak caya..



ni bilik no. 2. keadaan sebelum. view dari 4 sisi bilik. memang huru-hara-haru-biru bilik ni. macam2 ada. semua main dannnn jer bubuh dalam bilik ni. time ada tetamu nak datang overnight baru la kelam-kelibut nak mengemas. huhu... (abaikan kain-baju sebakul tak berlipat tu. weeee)




 ni pulak bilik no. 3. bilik ni aku khaskan untuk ruang storan sejak dari hari pertama aku masuk rumah ni. 2 tahun pertama lagi disaster. tapi since aku beli storage shelf tu nampak ok la sket & ada ruang lebih untuk jadikan playroom anak aku. tapi bila dah lama2 keadaan storage area tu makin kacau-bilau & aku tak rasa play area anak aku ni praktikal di-share dengan ruang storan. takut ada barang2 bahaya kat situ. mana la tau kann....




so, lepas puas fikir dan gugel sana-sini carik idea dan solusi terbaik, aku dapat satu ilham.
dan dah pun kitorang somi-isteri 'kerjakan' hujung minggu tadi.
tapi aku blom berkesempatan lagi nak snap gambar.
dan masih ada lagi penambahbaikan yang perlu dilaksana.
harap2 projek mega aku ni membuahkan hasil terbaik.
dan harap2 aku sempat laksanakan yang terbaik sebelum due.
kena selesaikan segera.
dan kena stop fikir pasal susunatur start bulan depan.
dah patut2 fikir pasal barang keperluan bayi yang belum disediakan lagi.
harap-harap.
harap-harap.
harap-harap.


insya-Allah.


tunggu aku update pasal projek ni sikit masa lagi.
insya-Allah.


k, bye.


No comments:

Post a Comment